Ciężko nam czasem oczyścić  umysł przed snem, ciężko nam go zupełnie oczyścić w ciągu dnia, a co dopiero kiedy nadchodzi czas, jedyny czas, który posiadamy, na odpoczynek. Moment kiedy beztrosko kładę się do łóżka, układam swoje ciało w jak najwygodniejszej dla mnie pozycji, staje się czasami najgorszym momentem dnia. Nagle wszystko wokół zaczyna mnie przerażać, chwilami męczyć. Co się stało? Nie mam pojęcia, przecież tylko pomyślałam o żenującej sytuacji, która wydarzyła się niecałe 3 lata temu. Przypomniałam sobie również o niezapłaconym rachunku za internet, i zwizualizowałam sobie jak moja najlepsza przyjaciółka wychodzi za mąż, za mojego ex lub odbija mi mojego obecnego partnera. Rozpamiętywanie. To chyba najczęstsza droga dedukcji, która potrafi odebrać nam sen z powiek.Często wracamy do momentów, które już nie mają większego znaczenia w naszym życiu codziennym. Wyszukujemy w naszej pamięci coraz to bardziej  żenującej historii. No bo co z tego, że ktoś kiedyś przyłapał Cię na całowaniu plakatu Twojego ulubionego artysty? Albo nie ma powodu rozpamiętywać tego, że jako dziecko zbłaźniłeś się przed cała klasą, przecież dziś  mijasz się z tymi ludźmi bez słowa, lub po prostu z Was wszystkich  pamiętasz to tylko Ty. Nie wymażemy z naszego życia wszystkich żenujących i bolesnych scen, nie skontrolujemy również tego, żeby już nigdy się one w życiu nie pojawiły. To naturalne, że czasami coś po prostu nie pójdzie według naszego planu, ale dlaczego później potrafimy katować tym nasz organizm?
Kiedy mamy na prawdę mocno zabiegany dzień, tak mocno, że jedyne żarcie które uda nam się zdobyć, to mały hot-dog ze stacji, albo przestarzała drożdżówka z pobliskiej piekarni, mamy prawo o czymś zapomnieć. Niestety, jak na złość rozmyślamy o tym tuż po ułożeniu się w łóżku, próżno czekając na sen. Silne emocje, które nam wtedy towarzyszą, wszystko jedno czy są przyjemne, czy tak jak przedstawiłam niemiłe, sprawiają, że nasz organizm przechodzi w stan czuwania, na wyższych obrotach. O śnie w takim stanie emocjonalnym nie ma mowy. Na prawdę, możecie mi zaufać, każdy z nas ma prawo o czymś zapomnieć, i nie zmienimy tego maltretując naszą głowę. Ten nieszczęsny rachunek,  nie uda nam się go zapłacić gnębiąc samych siebie o 1 w nocy.
Znalezione obrazy dla zapytania cytaty senHistorie, które lubimy sobie powymyślać, czasami nadają się na dobry scenariusz komediowy. Mam nadzieje, że nie jestem jedyną osobą, która potrafi w ciągu kilku godzin wyobrazić sobie pełno sytuacji, które nie będą miały nigdy w życiu miejsca? A nawet gdyby się pojawiły, to w sumie co z tego? Trzeba nabrać do siebie samego dystansu, i nauczyć się luzu. Niepotrzebnie zatruwamy swój sen, rzeczami które są nieistotne, bądź mogą po prostu zaczekać do rana. Nie pobudzajmy niepotrzebnie naszego organizmu emocjonalnie, tym bardziej wieczorami. Bezsenność też potrafi wyniszczyć, a przez nią w trakcie dnia, nie będziemy potrafili pocieszyć się najmniejszą rzeczą. Do niedawna nie zdawałam sobie sprawy jak ważną w moim życiu odrywa role-sen. W momencie kiedy nabrałam tę wiedzę, dobrze ją wykorzystuje. Kiedy wieczór spędzam sama, staram się jak najbardziej to możliwe,  zrelaksować. Dziwnie może to zabrzmieć, relaks przed odpoczynkiem? Otóż tak! Zdrowe jest by kłaść się do łóżka w pełni oczyszczonym. W tym wspiera mnie długa, ciepła kąpiel oraz kieliszek ulubionego szampana, dla mężczyzn polecam strzelić dobre piwko, uśmiech gwarantowany. Jeżeli ktoś lubi czytać książki, dlaczego by nie przeczytać jednego rozdziału przed snem? A może lubisz rysować? Naszkicuj cokolwiek. Moja dobra znajoma przed snem lubi włączyć sobie na YouTube, 10 minutowy trening pośladków i jak twierdzi ułatwia jej to szybsze zaśnięcie. Sposobów jest mnóstwo, wystarczy znaleźć odpowiedni dla siebie. Dużym ułatwieniem, przynajmniej dla mnie, jest zasypianie z ukochaną osobą. Nieistotne jest to, że nie zawsze z moim partnerem śpimy wtuleni, czasami zdarza się, że odwracamy się do siebie tyłkami, ale sama świadomość, że ktoś śpi obok, upraszcza zaśnięcie. Więc nie zapomnijcie o tym by dobrze śnić, starajcie się by dbać o siebie i o swój spokój!  




Kochani! Specjalnie dla Was stworzyłam konto, dzięki któremu 
będziecie mogli, pisać do mnie anonimowo. Możecie klikać w
zakładkę "zapytaj", tam macie podanego linka do odpowiedniej strony.
Buziaki dla Was, trzymajcie się cieplutko ♡





Brak komentarzy